Oameni in criza.....

Oameni in criza.....


Muncitori, soferi, vanzatori sau chiar administratori de firme si patroni sunt bombardati zilnic de provocari emotionale si psihologice din cauza crizei financiare. Tot mai des auzim in jurul nostru acest termen. Criza financiara face ravagii in toate paturile sociale.
Numarul celor care sufera de atacuri de panica, anxietate, depresie, insomnii, a crescut considerabil. Multe episoade psihotice in care oameni vulnerabili cad in ele s-au marit., la fel si consumul de alcool a crescut. Multe persoane isi parasesc familiile, devin agresivi, nu au grijă de ei însisi şi incep sa gandeasca irational si negativist .”Totul s-a terminat pentru mine". Reactiile emotiionale, grijile constante pot chiar sa declanseze psihoze, pot afecta starea sănătăţii mintale.

Evenimentele dificile din viata noastra pot slăbi stima de sine. Evenimentele dificile au loc , in pofida expectaţiilor fireşti. Incertitudine este cea mai mare sursa de anxietate. Persoanele cu anxietate sunt "alergice" la incertitudine.
Aprofundarea problemelor economice nu va face altceva decat va va aduce inrautatirea situatiei .Cei care isi verifica conturile in mod repetat, chiar obsesiv , vor devenii epuizati, stresati si chiar pot cadea in depresii majore.“Nu putem trece prin asta.”,” O să ne distrugă.”
Grijile ca poti pierde un loc de muncă încep sa te macine. Chiar daca ai un loc de munca, interpretarea cu privire la posibilitaţile de a-l pierde încep sa-ţi fac rau. Episoade de anxietate, episoade de depresie şi chiar episoade de psihoză, aceste boli majore sunt precedate de nivelurile crescute de stres.

In aceasta perioada ar fi indicat , in loc sa ne indreptam atentia spre hopurile din trecut (saracie, faliment) sau sa ne ingrijoram pentru viitorul incert, ar trebui sa ne concentram asupra prezentului.

Recomand ca indiferent ce se întâmplă să nu ne speriem. Stresul ne împinge să facem lucruri nebuneşti ori periculoase.
Oricât de greu ar fi, trebuie să ne păstrăm autocontrolul, sa ne pastram calmul in ciuda dificultatilor, sa folosim umorul şi ironia cu indemanare şi sensibilitate ori de cate ori este posibil. Sa folosim autoironia. .Sa practicam un optimism bine temperat in toate situaţiile cu care ne confruntăm,
Să ne menţinem un regim de viaţă echilibrat, să mâncăm sănătos şi să facem ceea ce ne face plăcere.


Autor: Psiholog Iulia Florea

sursa:psiholife.ro/"Real life"/

http://www.psiholife.ro/real-life.php?art=41&page=1

3 comentarii:

  1. daca mergeti pe link, la psiholife.ro, veti vedea ca art. are si un foto extrem de sugestiv...

    RăspundețiȘtergere
  2. mul?umiri foarte interesant,

    RăspundețiȘtergere